Sydney - Reisverslag uit Delft, Nederland van peter-en-victor - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Delft, Nederland van peter-en-victor - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Victor

04 Januari 2015 | Nederland, Delft

Het heeft even geduurd, maar hier dan toch het eerste reisverslag vanuit Australie, Sydney!!

Na een lange reis van 26 uur, en toch wel moeilijk afscheid nemen van mijn meisje, waren we aangekomen op Sydney Airport. Doordat we 's nachts vlogen leek het voor ons gevoel veel korter, misschien ook omdat we daardoor (redelijk) hebben kunnen slapen. Wel hadden we nog een noodstop moeten maken op de vlucht van Amsterdam - Kuala Lumpur op Bangkok omdat er een persoon onwel was geworden in het vliegtuig. We waren rond 07:00 uur geland, en ik had toch nog wel de kriebels voor de douane. Maar die kriebels bleken later niet nodig te zijn omdat we in één keer door konden lopen. Buiten gelijk contact gezocht met het thuisfront dat we veilig geland waren. Niet veel later gingen we gelijk naar het hotel toe, waar we gelukkig eerder konden inchecken dan eigenlijk was aangegeven. Het appartement was in één woord GEWELDIG!!! Doordat we al om 09:00 uur in het appartement waren, gingen we gelijk boodschappen doen, en lopend de stad verkennen. Wel heel raar om ineens in de stad te lopen waar je al zo lang naar had uitgekeken. We dachten van te voren dat we dicht bij het centrum zouden zitten, dit viel wel tegen, toch een dikke 45 minuten lopen. Maar die 45 minuten heen waren het zeker waard, eindelijk zag ik het Opera House en de Harbour Bridge in het echt i.p.v. op foto's. Na genoeg foto's te hebben geschoten gingen we terug naar ons appartement, en ja wederom lopend en zelfs met een omweg zodat we al konden genieten van de eerste mooie parken van Sydney.

De volgende dag hebben we na een goed ontbijt kaartjes gekocht voor de bus en vanuit het centrum naar het Opera House gelopen. De eerste foto's werden al snel weer gemaakt!! Wat is het toch leuk om toerist te zijn!! Het is heerlijk om alles op je eigen tempo te verkennen en te lunchen in een mooi park met uitzicht op het water en de Harbour Bridge.

Wat we al snel merkten is dat heel Sydney naar Oud en Nieuw toeleeft, het vuurwerk zagen we binnenkomen op het nieuws en pleinen en parken werden afgezet. Op 31 december waren er al mensen die om 07:00 uur 's morgens aan de kade gingen zitten, om zo een goed plekje te hebben voor het vuurwerk. Dit hoefden wij gelukkig niet te doen omdat ik al in Nederland kaarten had gekocht voor Luna Park (een attractiepark wat op 200 meter ligt van de Harbour Bridge). Hier konden we om half 7 al in, en konden om 9 uur van de eerste vuurwerkshow genieten, we hadden geweldige plaatsen!! Met spanning wachten we af tot het 12 uur is, we hadden wederom geweldige plaatsen met geen mensen voor ons, maar.. Er was helaas een MAAR, iets waar we nooit rekening mee hebben gehouden. En dat was dat de vuurwerkshow van de Harbour Bridge al na 10 seconden stil viel, heel af en toe kwam er nog wat vuurwerk voorbij, wat waarschijnlijk op afstand handmatig nog werd aangezet. Gelukkig deden de andere platformen het nog wel, dus we hadden nog steeds mooi vuurwerk!! De laatste 40 seconden werkte wel gelukkig al het vuurwerk, en toen merkten we wat voor vuurwerk we de afgelopen 10 minuten hadden gemist. Iets met een kater, liepen we terug naar ons appartement.

De volgende dag waren we al vroeg wakker, ik kon om 10:00 uur precies iedereen in Nederland gelukkig nieuwjaar wensen. Begin van de middag namen we de bus naar Bondi Beach, om daar onze nieuwjaarsduik te doen. En je raad het al, de Unox mutsen hadden bij ons hoor!! Haha
Omdat de zon nogal sterk is hier, gingen we na 2,5 uur weer naar ons appartement, waar we elke avond het darten volgenden.

Omdat we toch de eerste dagen veel gedaan hadden besloten we om een rustdagje in te plannen, ook omdat ik al vanaf dag 2 verkouden / ziekjes was. En met een dagje kaarten in het park naast de golfbaan is ook niet verkeerd!! Ook omdat we de volgende dag al een trip hadden gepland om naar Manly Beach te gaan met de boot. Met 32 graden en een klein windje was het heerlijk uit te houden!! :-)

Nu we alweer 6 dagen in Sydney zijn, nemen we morgen 5 januari de trein naar Canberra, de hoofdstad van Australië. Hier verblijven we we 3 nachten en nemen dan waarschijnlijk weer de trein verder naar Melbourne. Ik hoop ergens in Melbourne wederom een bericht te kunnen plaatsen!!

• 04 Januari 2015 - 11:52

Peter Menger:

Leuk verslag!
    Haal die reclame van de lijst van reacties af.

• 04 Januari 2015 - 13:12

Eric Menger:

Hallo Victor,
    Vol belangstelling gelezen. leuk om al jullie avonturen te volgen.

Veel plezier.

• 09 Januari 2015 - 14:17

Maarten De Wit:

Hoi Victor en Peter!
    Heel leuk om jullie verslag te lezen. Jullie maken een geweldige reis, geniet ervan en blijf voorzichtig!
    Hartelijke groeten, ook van Trudy!

• 25 Januari 2015 - 11:08

Els En John:

Leuk om jullie te kunnen volgen via de app en alle foto's te zien. We kijken uit naar jullie volgende verslag op deze site. Geniet de laatste 4 weken nog volop!!